21.03.24

Wieści z Krainy Bociana

Wraz z nadejściem wiosny nie tylko przylatują bociany. Otwieramy też wtedy dla Was nowe trasy, abyście na nich mogli podziwiać bociany.

Ciekawe, czy pojawiły się one już w Chmielewie, Dzierzgach i Sulimach? O to powinniśmy spytać uczestników wczorajszej inauguracji questu w Krainie Bociana. 20 marca „Z bocianim klekotem przez Chmielewo, Sulimy i Dzierzgi” ruszyli mieszkańcy okolicznych wiosek. Na uroczystości otwarcia nowej trasy nie zabrakło Pana Burmistrza Nowogrodu oraz Pani Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Adama Chętnika w Nowogrodzie. Spisali się też uczniowie klasy 6a z tej szkoły.

W tajniki questowania uczestników wprowadzał Krzysztof Szustka, Krajowy Koordynator Programu Questy – Wyprawy Odkrywców.

„Z bocianim klekotem przez Chmielewo, Sulimy i Dzierzgi” to wyprawa podczas której można zapoznać się z ciekawostkami o bocianie oraz przysłowiami z nim związanymi. Wędrując tu w czasie wiosny oraz lata, będziecie mieli okazję zobaczyć bociany, bo one sobie te okolicę szczególnie upodobały. Teraz jest więc najlepsza ku temu okazja! Nie zwlekajcie i ruszajcie w trasę. Quest możecie pobrać ze strony lub ruszyć razem z aplikacją mobilną.

Podlasie na wiosnę obrodziło w questy! Inauguracja w Chmielewie to jedna z wielu, jakie odbyły się lub odbędą w tym tygodniu. Przybywajcie więc i poznawajcie z grami terenowymi tę piękną okolicę. Jeszcze świeże skarby czekają na odkrywców.

Wszystkie gry, jakie oddajemy w Wasze ręce, powstały dzięki projektowi współpracy LGD Kraina Mlekiem Płynąca pt. Wioski tematyczne i zagrody edukacyjne narzędziem aktywizacji społeczności lokalnej”. W ramach tego projektu powstały wioski tematyczne w woj. podlaskim i wielkopolskim, a przy okazji 13 questów pokazujących specyfikę miejsc.

Jeśli nie wiecie, na czym polega zabawa, przeczytajcie, jak zacząć grać.

  1. Pobierz bezpłatną aplikację Questy - Wyprawy Odkrywców na swój telefon i utwórz konto gracza.
  2. Trasę gry możesz przejść z kartą questu lub aplikacją mobilną Questy - Wyprawy Odkrywców.
  3. Twoim zadaniem jest uważne czytanie wskazówek i rozwiązywanie zagadek. Zebrane na trasie litery i cyfry będą niezbędne do odkrycia hasła końcowego i otrzymania questowego skarbu.
  4. Jeśli quest rozwiązałaś/eś z wydrukowaną kartą wyprawy, dodaj go do grona ukończonych w aplikacji Questy – Wyprawy Odkrywców lub na stronie www.Questy.org.pl, podając hasło końcowe. Jeśli ukończyłaś/eś quest z aplikacją, jego pieczęć automatycznie pojawi się na Twoim koncie.

foto: Krzysztof Szustka

Wspieraj nas
inna kwota
wpłacam